Grupa III


Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
W minionych tygodniach wiele się wydarzyło w grupie ,, Biedronek” ważnym wydarzeniem był ,,Międzynarodowy Dzień Dziecka”. Było to święto wszystkich dzieci na świecie. Głównym celem było zaznajomienie przedszkolaków ze znaczeniem praw i obowiązków dziecka, szczególnie prawa do zabawy i do uczestnictwa w zabawie; poznanie wybranych praw, organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu odmiennych upodobań rówieśników, doskonalenie umiejętności komunikowania się z innymi dziećmi. W tym czasie przedszkolaki także poznały świat owadów i uroki lata. Dostrzegały piękno przyrody w okresie letnim i rozwijały umiejętność prowadzenia obserwacji przyrodniczych, poznały cechy charakterystyczne dla nowej pory roku. Mogły również poznawać owady żyjące w naturalnym środowisku i dokonywać obserwacji w najbliższym otoczeniu. Nieodzownym elementem zajęć zdalnych była edukacja matematyczna: posługiwanie się liczebnikami głównymi, przeliczanie w zakresie 10, doskonalenie umiejętności klasyfikowania według określonego kryterium. I w końcu przyszła upragniona pora roku dla dzieci – lato, czas zbliżających się wakacji.
,,Lato, lato, lato czeka. Razem z latem czeka rzeka.
Razem z rzeką czeka las, a tam ciągle nie ma nas”.
Nasza grupa dzięki rodzicom chętnie podejmuje działania proponowane przez nauczycieli, a linki do stron są inspiracją do działań. My jako nauczyciele poprzez zdalne nauczanie staramy się wspierać wielokierunkową aktywność dzieci w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym oraz poznawczym.
Iwona Zdanowska, Lidia Jakubik- Mystkowska

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1981121

Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
,,Święto Mamy i Taty” to temat przewodni minionych dni. Był to wyjątkowy tydzień dla naszych dzieci i rodziców. Głównym celem było uświadomienie dzieciom, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń, szacunek, wzajemna pomoc i troska. W tym wieku ważne jest budowanie pozytywnych relacji z dzieckiem, kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną, dostrzeganie wkładu pracy mamy w codzienne życie. Z tej właśnie okazji 26.05 odbyło się przedstawienie o-line. W ten sposób dzieci wyraziły swą miłość do rodziców oraz zaprezentowały swoje umiejętności aktorskie. Przedszkolaki rozwijały inwencje twórczą poprzez działania kreatywne z rodzicami i rozbudzały zainteresowania pracą, którą wykonują rodzice. W podziękowaniu za przygotowanie występu nauczyciele otrzymali medal od Rodziców.
Mama i tata to wielki słowa, które są synonimem miłości, dobra, ciepła rodzinnego i szczęścia. Mama i tata to pierwsze słowa każdego dziecka. Dla małego dziecka rodzice to najważniejsze osoby w jego życiu, należy więc dbać, troszczyć się i pielęgnować więź między dzieckiem a rodzicem.
Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.

 

 

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1979436

Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
Tematem przewodnim w tym tygodniu były ,, Zwierzęta świata ”. Dzieci poszerzały wiedzę na temat zwierząt egzotycznych mieszkających na innych kontynentach w różnych biocenozach. Jest to świat przyrody – piękny, fascynujący i tajemniczy, dostarcza pozytywnych emocji, cieszy i wzrusza, wzbudza zainteresowanie, podziw i szacunek. Przedszkolaki podczas zabawy poznały obraz graficzny cyfry zero a eksperymentując uzyskały efekt lampy lawy. Poprzez prace plastyczne- zwierzęta zoo, rozwijały wyobraźnię i zdolności manualne. Efektem końcowym była zabawa parateatralna ,,Teatrzyk zwierząt”. Cały czas świat zwierząt egzotycznych fascynuje dzieci, zachwyca swoją różnorodnością, obfituje w niezliczone ciekawostki które nas często zadziwiają.
My jako nauczyciele poprzez zdalne nauczanie staramy się wspierać wielokierunkową aktywność dzieci w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym oraz poznawczym.
Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.
Iwona Zdanowska, Lidia Jakubik- Mystkowska

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1978834

Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
W minionym tygodniu realizowany temat dotyczył ,,Gospodarstwa Wiejskiego”. Dzieci poszerzały i utrwalały wiadomości poprzez różnego rodzaju ciekawe zabawy ruchowe, muzyczne oraz działania dydaktyczne m.in. rozpoznawanie i poprawne nazywanie zwierząt żyjących na wiejskim podwórku a także rozróżnianie i rozpoznawanie głosów wydawanych przez zwierzęta w czasie ćwiczeń ortofonicznych. Przedszkolaki wzbogaciły wiedzę na temat pracy rolnika, hodowli zwierząt oraz dowiedziały się jakie produkty otrzymujemy dzięki ciężkiej pracy rolnika.
Celem ogólnym było zbliżenie dziecka do świata przyrody wsi i poprzez poznawanie go, dostrzegania jego piękna nabywania opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt.

Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.
Iwona Zdanowska, Lidia Jakubik-Mystkowska

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1978389


Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
W tym tygodniu realizowany temat kompleksowy od 04.05.20 do 08.05.20r ,,Jestem Polakiem”. Związany był z wartościami i treściami patriotycznymi. Głównym zadaniem jest budzenie u dzieci miłości do małej i wielkiej Ojczyzny przez ugruntowanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej, europejskiej. Treści dotyczące wychowania patriotycznego ułożone są w myśl zasady, że przechodzimy od tego, co najbliższe dziecku do tego, co dalekie i nieznane. Dzieci wiedzą że każdy mały patriota powinien znać symbole narodowe, stolicę Polski- najważniejsze budowle w Warszawie. Dzieci poprzez zabawę rozpoznawały modele polskich monet o niskich nominałach, porządkowały i przeliczały. W trakcie tych działań zdobywały wiedzę dotyczącą przeznaczenia pieniędzy w gospodarstwie domowym.
Od najmłodszych lat uczymy dzieci patriotyzmu, przywiązania do ojczyzny, poprzez śpiewanie różnych pieśni patriotycznych, poznanie rodzimej kultury i historii oraz uczenie szacunku dla tradycji i wartości narodowych.
My jako nauczyciele poprzez zdalne nauczanie staramy się wspierać wielokierunkową aktywność dzieci w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym oraz poznawczym.
Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.
Lidia Jakubik- Mystkowska, Iwona Zdanowska,

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1977924

Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
Realizowany temat kompleksowy od 27.04.20 do 01.05.20r ,,W zdrowym ciele zdrowy duch”. Dzieci poprzez zabawę poznały obraz graficzny litery ,, C”, opisując kolor, zapach, kształt i smak cebuli przy tym rozwijając zmysły. Mali kucharze wykonali sałatki owocowe bo owoce i warzywa w nich radość i siła. Ruch to zdrowie- każdy przedszkolak to powie. Nie obyło się bez ćwiczeń ruchowych bo jak wiemy są one ważne w kształtowaniu sprawności fizycznej. Gimnastyka ważna sprawa, to dla dzieci fajna zabawa. Przedszkolaki poszerzyły wiedzę na temat zdrowego stylu życia, odpowiedź znalazły w piramidzie żywieniowej. Utrwaliły nazwy zawodów lekarzy i konieczność korzystania z ich usług ze względu na zdrowie. Ważną informacją jaką poznały był zakaz samodzielnego przyjmowania lekarstw.
Plan pracy z dziećmi i odpowiednie materiały dydaktyczne przesyłane są drogą elektroniczną. Rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami celem wyjaśnienia niejasności i pomocy w realizacji działań. Nasza grupa dzięki rodzicom podejmuje działania proponowane przez nauczycieli, a linki do stron są inspiracją do działań twórczych i kreatywnych.
Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.
Lidia Jakubik- Mystkowska, Iwona Zdanowska

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1977018

Podsumowanie tygodnia w grupie III ,,Biedronek”
W zeszłym tygodniu od 20.04.20r do 24.04.2020r działo się wiele w grupie ,, Biedronek”. Tematem przewodnim było ,,Dbanie o naszą planetę”. Dzieci zdobywały informację o kosmosie, wędrując po orbicie rakietą poznały różne planety. Oglądając filmy edukacyjne i słuchając piosenki poznały zawód astronauty. Ważnym wydarzeniem w tym tygodniu był ,,Dzień Ziemi”. Jest to dzień, w którym wszyscy powinniśmy choć przez chwilę pomyśleć o naszej planecie, na której żyjemy i o otaczającej nas przyrodzie.
,,Śmieci segregujemy planetę szanujemy”- Dzieci z przedszkola wspólnie z rodzicami przygotowały plakaty z okazji ,,Dnia Ziemi”.
W trakcie zabaw z kodowaniem za pomocą strzałek utrwalały kierunki poruszania się po planszy. Przedszkolaki poznały skąd się bierze woda w kranie i sposoby jej oszczędzania. Zamieniły się w małych ogrodników, dbając o swoje domowe ogródki. A ich efekty pracy widać na zdjęciach. Fantastyczne bawiły się przy robieniu: sałatek, pizzy, ciasta, frytek a w między czasie eksperymentowały z wodą. Rozwijając kreatywność i pomysłowość.
Dzieci z rodzicom wykonują działania proponowane przez nauczycieli.
Rodzicom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami i filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.
Iwona Zdanowska, Lidia Jakubik- Mystkowska

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1976594

Album grupy III ,,Biedronki ’’ z tygodniowej realizacji pracy zdalnej.

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1975776

SENSOPLASTYKA DLA SMYKA

Sensoplastyka to stałe poszukiwania i odkrywanie nowych mikstur, zapachów, eksperymentowanie z kolorem, zapachem i smakiem, stwarzanie realnej przestrzeni dla samodzielnych, twórczych działań. Masy sensoplastyczne są uwielbiane przez wszystkie przedszkolaki. Mogą być pachnące, kolorowe, o różnej konsystencji. Pobudzają zmysły i dają szansę na rozwinięcie małej i dużej motoryki. Dzięki nim można stworzyć prawdziwe arcydzieła, zapewniają wspaniałą zabawę i są wykorzystywane na zajęciach w różnych grupach wiekowych.
W naszym przedszkolu dzieci chętnie uczestniczą w zabawach sensorycznych z elementami sensoplastyki.Poprzez tego typu zabawy wspieramy rozwój poznawczy dziecka. W oparciu o edukację plastyczną wpływamy na stymulację zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu, rozwijamy kreatywność. Podczas zajęć wykorzystujemy produkty spożywcze i barwniki spożywcze.Tego typu zabawy zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, słuchania i poznawania świata wokół. Takie doświadczenia dostarczająmaluchowi satysfakcję z twórczego działania, uczą współpracyi zdolności do podejmowania decyzji, wzmacniają wiarę we własne możliwości.Dziecko w ten sposób poznaje nie tylko siebie, ale i zjawiska zachodzące wokół.Celem tych działań jest rozwój kreatywności oraz twórczego myślenia. W czasie zdalnego nauczania dzieci bawiły się wspaniale, wykonując różne działania, usprawniające małą motorykę. Poprzez ugniatanie, przesypywanie, uciskanie, między innymi wykonały gniotka z balonu.

 

Linki do zabaw z dzieckiem
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/zabawy-dla-dzieci-w-przedszkolu/

 

DIY - Gniotki - Piłeczki antystresowe z balonów - HOMEMADE - Patenciaki#


https://www.youtube.com/watch?v=H4Q8SWEUr7A
https://www.youtube.com/watch?v=2Asv1QetBms

 

 

Masy plastyczne z kuchennych składników, bez boraxu i kleju #mamawdomu
https://www.youtube.com/watch?v=00Dtq4kxq-g

 

 

Opracowanie: Iwona Zdanowska Lidia Jakubik- Mystkowska

Tak dzieci z grupy ,,Biedronek” spędzają czas w domu.
Wykonują konkretne zadania i działania, tworzą makiety, obserwują, odpoczywają. A gdy zgłodnieją przygotowują frytki i inne pyszności. Nie przestają dzielnie ćwiczyć pamięci poprzez różne formy np. wiersze, piosenki.

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1973925

Zapraszamy do obejrzenia albumu, jak BIEDRONKI spędzały czas w pierwszych dniach  kwarantanny i zdalnego nauczania. 

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1974566

Podsumowanie tygodnia 30.03-03.04.20202 w grupie III ,,Biedronek”


W naszym przedszkolu z powodu sytuacji wynikającej z epidemii COVID-19 zmieniła się organizacja funkcjonowania placówki, obowiązuje zdalne nauczanie. Plan pracy z dziećmi i odpowiednie materiały dydaktyczne przesyłane są drogą elektroniczną. Rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami celem wyjaśnienia niejasności i pomocy w realizacji działań.
Realizowany temat kompleksowy od 30.03.20 do 03.04.2020r to ,,Nadchodzi Wiosna’’. Dzieci szukały oznak wiosny w ogródkach przydomowych oraz w filmikach pt. ,,Wiosna- pierwsze oznaki w przyrodzie’’; ,, Idzie wiosna’’, a poznając cyfrę 7 recytowały wiersz o dniach tygodnia. Następnym zadaniem do wykonania było wyklejanie Pani Wiosny kolorowym papierem i działania na kartach pracy związanych z wiosną.Po tak ciężkiej pracy był czas na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne w domu lub na świeżym powietrzu.W kolejnych dniach dzieci wykonywały balonowe gniotki, bawiły się w ogrodnikai zakładały hodowlę fasoli, a umilając sobie czas uczyły się nowej piosenki pt.,,Zielona trawa’’.
Nasza grupa dzięki rodzicom chętnie podejmuje działania proponowane przez nauczycieli, a linki do stron są inspiracją do działań twórczych i kreatywnych. Rodzice dzielą się z nauczycielami i innymi dziećmi zdjęciami oraz filmikami o postępach swoich dzieci.
My jako nauczyciele poprzez zdalne nauczanie staramy się wspierać wielokierunkową aktywność dzieci w bszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym oraz poznawczym.
Rodzicom oraz dzieciom dziękujemy za dzielenie się zdjęciami, filmami. Zachęcamy cały czas do kontaktu z nami poprzez różne formy przekazu.


Lidia Jakubik- Mystkowska,Iwona Zdanowska

 

 KODOWANIE W PRZEDSZKOLU I W DOMU


Nasz świat jest pełen kodów, wszyscy z nich korzystamy np. litery zaliczamy do kodów językowych, cyfry to kody liczbowe a nuty kodują dźwięki. Na matach w przedszkolu do kodowania wykorzystujemy krążki o tematyce humanistycznej i matematyczne, kolorowe plastikowe kubeczki. Kody odnajdziemy w każdym rodzaju aktywności dziecięcej. Podczas spacerów z dziećmi ulicami naszego miasta nauczyciel wskazuje dzieciom kody bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym np. pasy biało- czarne (popularna zebra), ponoszenie ręki wtedy gdy przechodzimy przez przejście oraz sygnalizator świetlny tzn. czerwony kod- stop, zielony kod- idź.
Nauczyciele wykorzystują kodowanie do zajęć i zabaw w sali np. :
• zabawy z ilustracjami - dzieci układają ciąg logiczny
• Zabawy z kostką – odpowiednia ilość oczek przypisana jest do konkretnego działania.
• Zabaw matematycznych- posługiwanie się figurami liczbowymi w zakresie do 10 dla oznaczenia ilości elementów, posługiwanie się cyframi do określania ilości i kolejności elementów.
• Segregowanie, klasyfikowanie, porządkowanie według kodu- cech koloru, wielkości, kształtu, grubości.
• Orientacji w przestrzeni- wejdź pod stolik, połóż książki na biurko, stań za krzesłem, weź przed siebie misia, połóż samochód obok stolika.


Gry planszowe są nieodzownym elementem kodowania, są to konkretne oznakowania pól: start i meta lub wyzwań, na których postawiony pionek wymaga od gracza wykonania określonej czynności.

W naszym przedszkolu  wykorzystywana jest również mata do kodowania na której są kolorowe koła i krata, kolorowe kubeczki, krążki ze strzałkami. W działaniach przedszkolaków widzimy nieograniczone źródło radości i kreatywności. Dzieci ustawiają kubeczki samodzielnie lub w grupach za pomocą kodu zaproponowanego przez nauczyciela lub dziecko. Tworzą z kubeczków sekwencje rytmiczne (sekwencje rytmiczne można tworzyć też za pomocą kolorowych spinaczy do bielizny, klocków, kolorowych guzików itp.). Dzieci budują wieżę zgodnie z kodem płaskim podanym przez nauczyciela lub narysowanym na kartce. Strzałki dzieci wykorzystują do zadania na kratownicy, aby osiągnąć określony cel np. prowadzą zabawkę do domu. Na placu przedszkolnym dzieci szukają schowanej rzeczy przez nauczyciela, ich zadaniem jest podążanie za strzałkami, by trafić do celu. Możemy bawić się podajća polecenia:" dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki do tyłu" itp.

Kodowanie to świetna zabawa dla dzieci w wieku przedszkolnym jak i szkolnym. Poprzez działanie rozwijane są różne formy aktywności. W okresie przedszkolnym ważne są wszystkie działania w formie zabawy, które  mają wpływ na rozwój poznawczy, społeczny, emocjonalny, na umiejętności językowe i matematyczne oraz takie sprawności dziecka jak koncentracja, pamięć oraz myślenie.

Zabawy z kodowaniem są bardzo ciekawe dla dziecka, rozwijają myslenie logiczne  i wpływają na wszystkie sfery rozwoju.

 

Załącznik do zabaw z kodowaniem w formacie WORD jest dostępny w zakładce Do pobrania.

 

Linki do zabaw – Kodowanie i matematyka

https://naukaizabawa.squla.pl/demo/przedszkole/misje/bede-liczyc/cwiczymy-pamiec-i-koncentracje/2765-rozpoznaje-roznice/9089-sbuh-poziom-1

 

 

Poznajemy cyferki do 10:
https://www.matzoo.pl/zerowka/ile-przedmiotow_50_353

 

 

Programowanie blokowe za pomocą obrazków:
https://studio.code.org/s/course1/stage/3/puzzle/1

 

 

Opracowanie: Lidia Jakubik- Mystkowska, Iwona Zdanowska

 

 

.

 

 

Tak grupie III BIEDRONKI mijają kolejne dni kwarantanny :-)

 

http://jalbum.net/en/browse/user/album/1975209