Koncepcja pracy przedszkola
Wizja Przedszkola nr 5 w Wołominie
1. Nasze przedszkole jest miejscem, gdzie dziecko przeżyje radosne i szczęśliwe chwile.
2. Dbamy o indywidualny rozwój każdego dziecka.
3. Dbamy, aby każde dziecko zdobyło wszelkie umiejętności, przygotowujące je do podjęcia nauki w szkole.
4. Dbamy o rozwój intelektualny dzieci, poprzez prowadzenie ciekawych i różnorodnych zajęć.
5. Realizujemy zadania z „Podstawy programowej wychowania przedszkolnego", dziecko zdobywa u nas wiedzę na temat otaczającego go świata, zjawisk przyrody, profilaktyki zdrowotnej, ekologii.
6. Wcześnie wprowadzamy dziecko w świat liter.
7. Umiejętności językowe dzieci i umiejętność porozumiewania się z otoczeniem są dla nas priorytetowe, gdyż stanowią fundament dla wielu innych umiejętności.
8. Zapewniamy opiekę i pomoc specjalistów: logopedy i psychologa. Organizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dla dzieci ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi.
9. Kadra przedszkola cały czas doskonali kwalifikacje zawodowe i dostosowuje zajęcia do indywidualnych potrzeb oczekiwań dzieci i rodziców.
10. Pracownicy przedszkola dokonują systematycznie wewnętrznego mierzenia jakości pracy przedszkola i wyciągają z niego konstruktywne wnioski, które wcielają w życie.
11. W pełni wykorzystujemy bazę, którą dysponujemy, co pozwala urzeczywistniać nasze dążenia i indywidualne podejście do każdego dziecka.
12. Organizujemy warsztaty umiejętności wychowawczych, adresowane do rodziców i nauczycieli
13. Rodzice są dla nas najważniejszymi partnerami, efektywna współpraca z nimi ma dla nas ogromne znaczenie, zaś przedszkole dla dzieci jest drugim domem.
14. Współpracujemy z różnymi instytucjami lokalnego środowiska.
Model absolwenta, jaki pragniemy ukształtować
Absolwent naszego przedszkola:
- Umie nawiązywać kontakt z innymi osobami,
- Posiada pozytywny obraz własnego „ja",
- Potrafi nazywać i identyfikować stany emocjonalne, umie radzić sobie ze swoimi emocjami, kontroluje swoje zachowania,
- Zna podstawowe normy współżycia społecznego,
- Umie oceniać i wartościować zachowania własne i innych,
- Umie współpracować z innymi dziećmi,
- Umie dokonywać prawidłowych wyborów i zdaje sobie sprawę z konsekwencji,
- Zainteresowany jest nauką i osiągnął dojrzałość szkolną,
- Zna i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa,
- Dba o zdrowie własne i innych,
- Dba o środowisko naturalne,
- Posiada bogaty zasób wiadomości na bliskie mu tematy, dotyczące rzeczywistości przyrodniczej, społeczno-kulturowej jak i technicznej.
Priorytety działań w Przedszkolu nr 5
1. Dobre przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole
2. Stymulacja językowa i wczesne wprowadzanie dziecka w świat pisma
3. Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
4. Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi
5. Uzupełnianie i wymiana starej bazy materialno – dydaktycznej
6. Remont placówki i poprawienie estetyki sal
7. Promocja placówki w środowisku lokalnym
8. Stworzenie strony internetowej przedszkola
9. Zmiana stylu pracy Rady Pedagogicznej
10. Rozszerzenie współpracy z Rodzicami
11. Efektywna współpraca z Radą Rodziców
12. Racjonalne zarządzanie zasobami finansowymi
13. Dobra organizacja pracy, planowanie działań, sprawne zarządzanie
14. Systematyczne podejmowanie działań służących rozwojowi przedszkola